Za loňskou zimní sezonu řešili technici 151 poškozených vodoměrů.
V lepším případě měly vodoměry popraskané jen vrchní sklíčko. Daleko horší byly ale pro naše zákazníky situace, kdy voda vytopila prostory, kde byl přístroj umístěn a způsobila tak další nemalé škody.
Právě nyní s nástupem prvních mrazíků doporučujeme lidem překontrolovat, zda jsou sklepní okna a vodoměrné šachty dobře uzavřené, popřípadě přístroj obalit nepromrzajícím materiálem, například polystyrenem.
Správnou péčí o vodoměr si totiž majitel nemovitosti ušetří nejen následné starosti s řešením škod, ale také nemálo finančních prostředků. A to nejen za výměnu poškozeného vodoměru, nepříjemným překvapením totiž může být i účet za uniklou vodu.
Pokud vodoměr přece jen zamrzne, lidé by se jej v žádném případě neměli snažit rozehřát otevřeným ohněm. Žár totiž poškodí plastové části vodoměru a přístroj po takovém zásahu většinou stejně nefunguje. Aby byla vzniklá škoda co nejmenší, je lepší, když se zákazníci co nejdříve obrátí na nejbližší povozní středisko společnosti ČEVAK. K dispozici je jim také linka 800 120 112.
Několik tipů pro majitele vodoměrů
U vodoměrů ve venkovní šachtě
- Zkontrolujte, zda šachta nepropouští vodu. Povrchová voda by neměla zaplavit vodoměr
- Pod poklop šachty vložte izolační materiál, například polystyrenovou desku
- Vodoměr a přívodní i odvodní potrubí obalte vhodnou izolací. Nepoužívejte materiály, které nasáknou vodu, jako jsou hadry nebo molitan.
U vodoměrů uvnitř objektu (např. ve sklepě)
- Ujistěte se, že nejsou otevřená sklepní okna a že dovnitř neproniká chladný vzduch.
- Vodoměr obalte nenasákavou tepelnou izolací.
U dlouhodobě neobývaných objektů (chaty, chalupy)
- Před vodoměrem uzavřete hlavní uzávěr vody.
- Vypusťte vodu z potrubí, které je za vodoměrem.