Přejít na obsah stránky

Za loňskou zimní sezonu řešili technici 151 poškozených vodoměrů.

V lepším případě měly vodoměry popraskané jen vrchní sklíčko. Daleko horší byly ale pro naše zákazníky situace, kdy voda vytopila prostory, kde byl přístroj umístěn a způsobila tak další nemalé škody. 

 Právě nyní s nástupem prvních mrazíků doporučujeme lidem překontrolovat, zda jsou sklepní okna a vodoměrné šachty dobře uzavřené, popřípadě přístroj obalit nepromrzajícím materiálem, například polystyrenem. 

Správnou péčí o vodoměr si totiž majitel nemovitosti ušetří nejen následné starosti s řešením škod, ale také nemálo finančních prostředků.  A to nejen za výměnu poškozeného vodoměru, nepříjemným překvapením totiž může být i účet za uniklou vodu.

Pokud vodoměr přece jen zamrzne, lidé by se jej v žádném případě neměli snažit rozehřát otevřeným ohněm. Žár totiž poškodí plastové části vodoměru a přístroj po takovém zásahu většinou stejně nefunguje. Aby byla vzniklá škoda co nejmenší, je lepší, když se zákazníci co nejdříve obrátí na nejbližší povozní středisko společnosti ČEVAK. K dispozici je jim také linka 800 120 112.

Několik tipů pro majitele vodoměrů

U vodoměrů ve venkovní šachtě

  • Zkontrolujte, zda šachta nepropouští vodu. Povrchová voda by neměla zaplavit vodoměr
  • Pod poklop šachty vložte izolační materiál, například polystyrenovou desku
  • Vodoměr a přívodní i odvodní potrubí obalte vhodnou izolací. Nepoužívejte materiály, které nasáknou vodu, jako jsou hadry nebo molitan. 

U vodoměrů uvnitř objektu (např. ve sklepě)

  • Ujistěte se, že nejsou otevřená sklepní okna a že dovnitř neproniká chladný vzduch.
  • Vodoměr obalte nenasákavou tepelnou izolací. 

U dlouhodobě neobývaných objektů (chaty, chalupy)

  • Před vodoměrem uzavřete hlavní uzávěr vody.
  • Vypusťte vodu z potrubí, které je za vodoměrem. 

Přejít na navigaci